12 dec 2012

Treasures of the forest floor

I am as always behind with my blogs :) Winter is already here and i haven't post any pictures of the autumn. I haven't been much on the road for that. But I have visited the speulderforest which was already a long time on my lis. I went toe the leersumse veld also one of my favorite places. But not many fungus. In the speulder forest the other hand there were lots of them. The other thing was that I was less interested in them because it was booming on internet with all these pictures of them so I was trying to find other subjects and other challanges.
I seams already such a long time ago. The pictures have been taken in oktober and the beginning of november. I have been experimenting a bit with double exposure and bigger apurture just to try something different.
double exposure of the forest floor
F18
F8 and double exposure
F20  
I loved the atmosphere like the trees were under water but the highlights are too much.
climbing the ivory tower
fungi frog (fun)
playing with lights,leaves and much under exposure
 
I love the darkness on the forest floor
Also the fragile ferns are very interesting subjects in autumn.
double exposure with zoom
frozen leaves on the forest floor
And finaly some fungus.
 
My favorite one.
I hope you enjoyed it. And  I hope snow will be coming soon again to make some winter pictures.

12 opmerkingen:

  1. hoi Andrea
    Verrassend zoals je weer van de gewoonste dingen iets bijzonders weet te maken. Je hebt echt een onnavolgbaar eigen signatuur. Ik herken je foto's op andere podia altijd direct. De laatste varenfoto vind ik bijzonder intrigerend, die blijft je aandacht vasthouden. Ook de foto's van de kastanjes in de bolsters vind ik fantastisch, de eerste foto door het gouden licht, de andere door de combinatie met de prachtige structuren eromheen.
    Groet Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I did enjoy these very much! A stunning collection. Your use of light is brilliant. You must have spent much time lying on the forest floor. My very favourite is the frog on the toadstool - that's an amazing capture!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beter laat dan nooit. Je heb er weer aantal afgeleverd met een hoog kunstgehalte. Knap gespeel met het licht en onscherpte. Hoe je dat heb gedaan met de dubbele belichting is mijn een raadsel. Zie het wel vaker op het internet en maakt me wel nieuwschierig hoe je dat doet. Leverd een bijzondere sfeer op.

    gr frans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie serie weer, Andrea. Stuk voor stuk is de één nog mooier dan de ander. Maar er is er één die voor mij glansrijk wint en dat is foto 23. Alsof je in feeënland bent. Prachtig, prachtig, prachtig... Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het kan wel eens lastig zijn om achter te lopen met blogjes plaatsen, er is al sneeuw gevallen en dan moet je een keuze maken. Ik ken het gevoel. Gewoon plaatsen waar je mee bezig bent, dit wil iedereen toch van je zien. Stuk voor stuk kanjers van foto's.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw manier van fotografen is voor mij altijd een bron van inspiratie geweest en nog steeds. Je maakt schitterende foto's en iedere keer weet je er weer wat anders van te maken. Maar toch blijft het onmiskenbaar "Andrea"! Het zijn weer prachtige foto's!
    Groet, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Andrea,
    Met meervoudige belichting kun je een mooie sfeer creeren, maar het valt nog niet mee om te doen. Ik vind het ook niet altijd geschikt. Bij de eerste foto vind ik het heel mooi, bij de 4e niet. Daarvan vind ik de "gewone" meer aanspreken. Het kikkertje is een plaatje en 12, 15 en 23 zijn ook fantastisch.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi André,
    Dit is weer een indrukwekkende serie met 'Andrea'foto's.
    De eerste double exposure vind ik een heel mooie sfeer uitstralen, de topper is voor mij 'fun', de twee herfstbladeren kan ik ook erg waarderen. De volgende foto's zijn wat ongewoner, daar moet ik even aan wennen, ze zijn in mijn ogen wat druk.
    De paddestoeltjes zijn super,de de laatste is extra super ;-)
    Groetjes en fijn weekend
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties.Leuk te lezen wie wat aanspreekt,niet aanspreekt.Dank jullie wel daarvoor.gr Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Andrea,

    De herfstsfeer heb je weer geweldig in beeld gebracht.
    Een mooie variatie in onderwerpen en manieren om e.e.a. in beeld te brengen.
    Al spreken de varens mij niet zo aan. Toch wat te rommelig denk ik, en wat te veel afleidend licht(vlekken).

    Ook bij foto 24 vind ik het erg jammer dat er zo'n grote lichte vlek linksboven zit, want die rode gloed (ook aan de onderkant van de paddenstoel-hoed) is erg fraai.

    Mijn top-lijstje is: 1, 5, 9, 23 en de laatste.
    Maar de echter topper is natuurlijk 8, de paddenstoel met kikkertje. Wat een waanzinnig gevoel moet dat gegeven hebben om dat te zien én ook nog te kunnen fotograferen :-)

    Groetjes, Wouter

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dont worry Andrea, I'm late too but with my comments...

    This series is "magnifique"! Love the fruits on the wood in the first pictures, the mushrooms & the little frog. Your pictures are so delicate... #11 & #12 are like paintings, gorgeous.
    This is a treat for my eyes!
    Thanks for sharing & have a beautil Holiday Season.
    Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Andrea, geheel in stijl met je blog reageer ik ook heel laat.
    Toch weer knap hoe jij iedere keer jouw eigen stempel drukt op ieder onderwerp. Je laat ook nu weer zien op welke bijzondere manier de herfst is vast te leggen. Ik kan niet wachten tot de lente wanneer we jouw winterfoto's mogen aanschouwen ;-)

    In ieder geval wens ik je hele fijne feestdagen en een magisch 2013 toe

    gr jowan

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...